Bestill montering av gardiner og solskjerming

Nå kan du enkelt bestille montering av din nye solskjerming fra Myscreens. 
Med vår monteringstjeneste kan du være trygg på at jobben utføres nøyaktig og effektivt.

Solskjerming ferdig montert

Myscreens monteringstjeneste for solskjerming og gardiner er tilgjengelig i de største byene i Norge. Denne tjenesten dekker alle våre solskjermings- og gardinprodukter, og kan enkelt bestilles enten via en selger eller direkte fra vår nettbutikk.

Selv om du har muligheten til å montere produktene våre på egen hånd, gir vi deg også valget til å la andre ta seg av dette. Du har full kontroll over hva du ønsker å få montert og kostnaden. 

Montering av gardinskinne - Myscreens montør.

Se hvor vi monterer

Vi monterer alle våre solskjerming- og gardinprodukter i 26 av de 50 største byene i Norge. Her er noen eksempler på hvilke byer Myscreens tilbyr montering: 

  1. Oslo
  2. Bergen
  3. Trondheim
  4. Stavanger
  5. Fredrikstad
  6. Drammen
  7. Tromsø
  8. Ålesund
  9. Kristiansand

Slik fungerer monteringstjenesten

1. Kjøp montering
Når du legger produktene du ønsker å kjøpe i handlekurven på Myscreens.no, får du muligheten til å inkludere montering direkte i kjøpsprosessen. Hvis du foretrekker å handle via en selger, kan du enkelt snakke med oss for å bestille monteringstjenesten.

2. Avtal tidspunkt for montering
Når bestillingen er plassert, vil du motta en bekreftelse fra Myscreens så snart ordren er registrert. Etter produktet blir sendt fra fabrikken og leveringsdatoen nærmer seg vil du bli kontaktet av en av våre samarbeidspartnere for å avtale montering. Du vil også ha muligheten til å kommunisere direkte med montøren angående jobben.

3. Montering
På avtalt tidspunkt vil montøren komme hjem til deg og montere produktene i henhold til monteringsanvisningene. Dersom du ønsker at montøren tar med seg emballasjen, må dette avtales direkte med dem, og prisen for dette vil også avtales direkte.

Etter at monteringen er fullført, vil du bli bedt om å godkjenne arbeidet. Dersom det oppstår problemer eller du ønsker å reklamere, kan du ta direkte kontakt med Myscreens for videre oppfølging.

Dette inngår i monteringstjenesten

Inkludert i monteringstjenesten:

  1. Montering og installasjon i samsvar med monteringsanvisningen.
  2. Teste og programmere motorprodukter
  3. Opprydding – Støvsuge innvendig og utvendig, samt alle overflater i nær tilknytning til monteringen.

Forberedelse fra din side:

  1. Ha alle produktene som skal monteres klare før montøren ankommer. 
  2. Det er fri tilgang til vinduet eller området rundt det skal monteres.
  3. Gamle produkter er demontert, med mindre annet er avtalt med oss.
  4. Dersom du ikke har montert stillas selv, skal det være fri tilgang for å bringe stillas eller lift til plassen (gjelder kun monteringer over 3 meter i høyden).
  5. Du resirkulerer selv papp og plasten som produktet er pakket i, med mindre annet er avtalt med oss.


Ekstratjenester:
Hvis det er behov for spesifikt verktøy, stillas, lift, tilpasninger eller materialer, avtales dette direkte med vår samarbeidspartner i god tid før monteringen.

Spørsmål og svar

Ja, så lenge du har oppgitt riktig antall produkter som skal monteres, så er prisen korrekt. Hvis det kreves ekstra utstyr som stillas, lift eller andre typer verktøy så vil det komme ekstra. Dette avtales direkte med monteringsfirmaet.

Montering kan vanligvis igangsettes senest 5 dager virkedager etter du har mottatt produktene med mindre annet er avtalt. 

Tiden det tar å montere solskjermingen vil variere avhengig av typen produkt og størrelsen på installasjonen. Våre erfarne montører streber alltid etter å fullføre jobben raskt og effektivt uten å gå på kompromiss med kvaliteten.

Vi tilbyr vanligvis garanti på både produkter og arbeid. Hvis det oppstår problemer med solskjermingen etter installasjonen, vil vi være tilgjengelige for å løse eventuelle problemer og sikre at du er helt fornøyd med resultatet.

Tjenesten omfatter følgende elementer:

  1. Montering av og installering av solskjerming og gardiner.
  2. Teste og programmere motorprodukter.
  3. Festemateriell og silikon leveres av monteringsselskapet
  4. Fjerne beskyttelsestape/krympeplast på installerte produkter
  5. Opprydding – støvsuge innvendig og utvendig, samt av alle andre overflater i nær tilknytning til produktene.

Produktene skal være levert av Myscreens AS.

Bortkjøring av emballasje inngår ikke, med mindre dette er spesifisert i tilbudet. 

Demontering av gamle produkter inngår ikke, med mindre dette er spesifisert i tilbudet.

Motoriserte produkter som krever elektriker for tilkobling av strøm må påregnes i tillegg, og må bestilles utenom direkte hos elektriker

Lokale tilpasninger/tilleggkostnader: 

  1. Tilpasninger av vegg, utfordringer, omramming og andre tilpasninger.
  2. Malerarbeid
  3. Stillas og liftleie.

Kunden har rett til å avbestille en tjeneste helt eller delvis før oppdraget er avsluttet mot å betale vederlag for den del av tjenesten som er utført, jf hvtjl § 39. Kunden kan bli erstatningspliktig hvis avbestillingen medfører annet økonmisk tap.

For å unngå erstatningsplikt, må avbestilling av montering og annet arbeid skje senest 5 virkedager før avtalt oppstart av montering. Ved avbestilling etter 5 virkedager før avtalt oppstart eller senere kan du bli belastet bomturkostand samt innkjøpte varer eller deler og tapt arbeidsfortjeneste for underleverandører som for eksempel elektriker. Les vilkårene her.

Du og monteringsselskapet kontrollerer sammen om monteringen er utført i henhold til avtale. Du signerer et skjema for godkjenning av montering til montør. Er partene enige om at arbeidet er mangelfullt, skal selskapet ferdigstille etter gjeldende arbeidsordre uten ugrunnet opphold. Er arbeidet fortsatt mangelfulle, og partene ikke blir enige om ytterligere retting, skal du reklamere på monteringen. 

Alle reklamasjoner må meldes til monteringsselskapet innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Reklamasjoner gjøres skriftlig pr. e-post til monteringsselskapet og Myscreens og snarest mulig etter at mangelen er oppdaget eller burde ha vært oppdaget.

Selskapet har førsterett til å utbedre eventuelle mangler. Dersom utbedringer på tross av dette overlates til andre, kan evt rett til prisavslag tapes.

Retting skjer innen rimelig tid etter du har reklamert over mangelen og gitt monteringsselskapet mulighet til å rette. Selskapet har rett til å rette mangel når det kan skje uten vesentlig ulempe for kunden, og kunden har heller ikke ellers har særlig grunn til å motsette seg arbeidet.

Vilkår for montering

Sjekk at alle solskjermingsproduktene du har bestilt er til stede og i god stand. Hvis du oppdager manglende produkter eller skader, vennligst kontakt Myscreens med en gang. 

Produktene som skal monteres må være lett tilgjengelige, helst i samme rom hvor jobben skal utføres.

Ekstratjenester:
Hvis det er behov for spesifikt verktøy, stillas, lift, tilpasninger eller materialer, avtales dette direkte med vår samarbeidspartner i god tid før monteringen.

Avbestilling:
Ønsker du å avbestille monteringen, kan du gjøre dette kostnadsfritt inntil 5 dager før avtalt tidspunkt. Ved avbestilling mindre enn 5 dager før oppdraget starter, påløper et avbestillingsgebyr. Les vilkårene for fullstendig informasjon i våre salgsbetingelser. 

Effektiv montering

Alle montører har fått omfattende opplæring i montering av solskjerming og gardiner, og de har lang erfaring i håndverkerbransjen. Montørene har alt av nødvendig utstyr for å sikre en korrekt og rask montering av alle våre produkter. Med riktig verktøy og kompetanse går det raskt å montere solskjerming i din bolig. 

Slik bestiller du montering

Det er enkelt å bestille montering hos oss i Myscreens. Klikk deg inn på produktet og kjøp tjenesten.

  1. Kjøp solskjerming eller gardiner fra Myscreens.
  2. Bestill en montør i nettbutikken eller via oss.
  3. Vi/vår partner vil kontakte deg når leveringen nærmer seg for å avtale montering. 
  4. Montering utføres så snart du mottar dine produkter og vi har ledig tid.